جراحی زیبایی بینی
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل های مختلف زیبایی و نیز جراحی زیبایی بینی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است همچنین جزئیات بیشتر و میزان سودمندی چنین عملی برای شما مواردی هستند که می توانید حضوری با پزشک خود مطرح نمایید.
در بین تمام عملهای زیبایی ،جراحی زیبایی بینی که اصطلاحاً رینوپلاستی نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است و سعی می کنیم با تفضیل بیشتری مورد بحث قرار گیرد . رینوپلاستی چیزی بیشتر از یک عمل جراحی ساده است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنرو سلیقه است . جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و تمایلات درونی که باعث شده یک فرد سالم علی رقم مشکلات عمل با میل خودش برای انجام یک عمل زیبایی بینی مراجعه کند را به خوبی درک می کند. میتوان گفت او مثل میکل آنژ یک مجسمه تراش است. وی با تراشیدن قسمتهای زاید سنگ اثر خود را پدید می آورد. جراح زیبایی بینی نیز با درنظرگرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت منحصر به یک فرد ، با حذف نقاط اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی میکند اثر هنری خود را خلق کند.

بدیهی است هیچکس هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمی کند بلکه بینی را درکنار سایر اعضای صورت می بیند. به عبارت بهتر نمی توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه بهترین بینی آن است که هماهنگی بیشتری با دیگر اجزای صورت داشته باشد. صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و ارامده و بیرون زده است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد به خوبی قابل مشاهده است. از طرف دیگر تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما دارای اهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای تنفسی نبوده بلکه بینی هوای استنشاقی را کاملا تمیز، گرم و مرطوب می کند. روشن است که انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد. توجه به دو ویژگی گفته شده یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تأثیر پر اهمیت ظاهر بینی بر روی چهرۀ فرد نمایانگر این است که جراح زیبایی بینی باید علاوه بر دارا بودن از دانش لازم از تجربۀ کافی نیز برخوردار باشد به نحوی که بتواند بین حفظ کاربری بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. به عبارت دیگر جراح با محارت قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی انجام دهد در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث از بین رفتن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود. در گذشته جراحی زیبایی بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی ای مورد قبول عام مردم بود که کوچک و سربالا و اصطلاحاً عروسکی باشد امّـــا امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز تغییرات زیادی کرده به نحوی که رینوپلاستی تقویتی در حال از رده خارج کردن رینوپلاستی سنتی است. در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی زیبایی بینی فقط به معنای کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را دستخوش تغییر کند تا نتیجۀ نهایی آن بینی ای باشد که در حالیکه زیباست کار خود را به درستی انجام دهد. روشن است که چنین دماغی دیگر خیلی کوچک و سربالا نیست ونمای بینی ای که به طور صرفا جهت زیبایی و کور کورانه عمل شده است را ندارد. تصور و انتظارات غیر واقع بینانه درمورد جراحی زیبایی بینی زیاد است. همیشه باید در نظر داشت که بافت انسان را به گونه ای تغییر داد تا آنچه بیمار مد نظر دارد حاصل شود. هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر و کارامد تر کند . اینکه او چگونه به این نتیجه ی مناسب دست می یابد به میزان زیادی بستگی به علم ، تجربه و مهارت او دارد و تمامی این فاکتورها در میان جراحان بسیار متغیر هستند. همکاری بیمار در رعایت مراقبتهای بعد از عمل نیز در نتیجه نهایی یک عمل نیز بسیار حائز اهمیت است .جراح زیبایی بینی نمی تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای رسیدن به هدف بهتر انجام می دهد.





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: